23 november 2007

f*ckface-booked for life!

Jag var medlem på F*ckface-book under en knapp månad innan jag häromdagen gick ur skiten. Det var egentligen inte många timmar jag hann spendera där (kanske sammanlagt 4 timmar eller nåt sånt). Men varenda jäkla minut var bortkastade.

Ibland blir man bara så pissed off på flugor som man är dum nog att hoppa på. I det här fallet hörde man diverse polare och arbetskontakter prata sig kokpunkts-varma om siten: man kan hålla kontakt med vänner (gamla som nya), man kan dela med sig av foton så andra får se vad kul man har det, och det finns hur mycket kul intresseinriktat tidsfördriv som helst (i mitt fall olika filmquiz).

Men är det meningsfullt att börja umgås med folk på en jämrans hemsida som man av olika anledningar inte umgås med i vanliga fall? Och är det nyttigt för hälsan att hela tiden frustrerat konstatera att alla andra har fler "friends" än man själv?

Vem faen tycker egetligen att det är kul att kolla på andras fyllebilder från kräftskivor och personalfester? Hands up...
Och är det rätt att en internetsite ÄGER dina bilder bara för att du på skoj lägger upp dom där? Även om det nu bara är meningslösa fyllebilder så är det DINA meningslösa fyllebilder!

Och de där quizzen var kul - i fem minuter. Sen börjar man tvångsmässigt göra en till, och en till, och en till. Mest för att se om man kan bräcka sina "friends" poäng.

Nä, fy faen! Sanna mina ord, jag tycker att vi alla gemensamt tänder ett gigantiskt bokbål, och bränner våra F*ckface-böcker därpå medan vi sjunger "We shall overcome"!

Grejen är bara den att trots att man går ur skiten och avsäger sig vidare medlemsskap, så är man bara "inte längre medlem" fram till att man väljer att skriva i namn och lösen och loggar in - då aktiverar man sitt account igen.

Så varning varning: om du inte vill vara medlem så låt bli att ens testa - du är F*ckface-booked for life!

1 kommentar:

Anonym sa...

JEpp, jag håller med. Har en del vänner som tjatat till förbannelse. Fan! Jag har nog med siter o hålla rätt på ;-)