08 november 2007

del Toro på G



Jag älskar tjockisen Guillermo del Toro.
Eller iallafall hans filmer, karln har jag aldrig träffat.
Är fascinerad av i princip alla hans titlar, från DEVIL'S BACKBONE och MIMIC till BLADE 2, HELLBOY och PAN'S LABYRINT.
Nu är han på gång med två nya grejer. HELLBOY 2: THE GOLDEN ARMY hittar man på denna länk.
Här en kort introduktion till siten av Abe Sapiens:





Nu vet vi också att hans nästa projekt efter HELLBOY 2 blir nånting som heter CHAMPIONS. På siten Comingsoon.net kan man läsa följande:

Guillermo del Toro will write, direct and produce the sci-fi action film "Champions" for United Artists, reports Variety.
Based on the 1968-69 British TV series, "Champions" will follow the adventures of a team of secret government agents who are rescued from a plane crash by an advanced civilization and given superhuman abilities.

Created by Monty Berman and Dennis Spooner, the original series starred Stuart Damon, Alexandra Bastedo and William Gaunt and mixed adventure, humor and glamour into its plotlines.
C/W Productions will produce, with Granada's Robert Green executive producing.

Kan nog bli kul, även om det finns en och annan likhet med HELLBOY-upplägget som inte gör det hela så fräscht som jag hade hoppats.

2 kommentarer:

ahlgren sa...

Hej Johannes! Ang att Du tittat på min blogg men det inte finns några kommentarmöjligheter: hade funktionen påslagen precis i början men fick mystiska meddelande – från twilight zone verkade det – som påverkade min lättuppjagade fantasi alldeles för mycket. Sedan bloggar jag ju knappt längre. Luften gick ur på något sätt. Men jag kanske borde rycka upp mig. Finns ganska mycket att orda om – egentligen. Apropå detta att Du samarbetar med producenten John M. Jacobsen. Såg nyss på import-dvd ”Pathfinder-remaken” av ”Vägvisaren”(storyn kändes egentligen som en kombination av två historier som tryckts ihop – jag har själv förresten flera gånger varit sugen på att utveckla något om vikingar och indianer, detta historiska möte är ju intressant på många sätt.) Jag gillade filmen och tycker att den är betydligt bättre än vad man kan tro utifrån kommentarer här och där. Inte minst var den jäkligt snygg och välgjord när det kommer till det visuella. Det var ganska mycket ”Conan” över den. Dock skulle jag velat ha haft den ännu mer skräckgotisk. Något som för övrigt tog udden av spänningen lite var att både vikingarna och indianerna framställdes som så klantiga, när det kom till kritan. MVH /Ahlgren

Johannes Pinter sa...

Hm, jag förstår grejen med att luften går ur en. Jag har en hemsida (www.independent.nu), och i forumet som jag lagt upp där så har jag då och då drabbats av antingen hackers eller nån idiot som anonymt skrivit en massa skit. Så jag har med jämna mellanrum fått lägga ner och byta till nytt forum. Trist! Man får bara tänka att man inte ska låta idioterna vinna.

PATHFINDER: Marcus Nispel som regisserade remaken är en snubbe som gör jävligt snygga grejer. Han har otroligt bra koll på sin "mise en scene". Så jo, den är klart sevärd. Men dock lite för musklig och för lite hjärna (att alla är rätt klantiga som du skriver är en del av det...). Men gillar man CONAN så gillar man nog PATHFINDER också.
Vet inte om du läst det, men jag och Johan "Sleepwalker-manusförfattaren" Brännström skrev en draft av PATHFINDER-manuset, uncreditied ska nämnas. Eller snarare två drafts: den sista versionen innan Nispel kom in i bilden och det första med honom vid rodret. Well, jag kommer att skriva om det äventyret i bloggen med tiden.