17 april 2008

another stupid remake

Ännu en idiotisk remake på en fantastisk originalfilm.
Originalet heter THEM (ILS på franska, som är ursprungslandet) och är en fullkomligt briljant lågbudget-nagelbitare.
Remaken heter THE STRANGERS och verkar vara så där imbecillt övertydlig - de kunde lika gärna lägga in en textskylt som säger "skrik här". And what about the stupid masks?!...
Jag älskar USA och deras filmbusiness, men ibland pushar dom det lite too far.

Trailer för THEM här.



Och trailer för remaken STRANGERS här.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"The Strangers" är inte en remake av "Ils" utan en remake av "The Strangers", en fransk film från 1969 (http://www.imdb.com/title/tt0064351/)

/Främlingen

Johannes Pinter sa...

Främlingen: vet du det for a fact? Läste in mig på LES ETRANGES på movies.aol.com. Så här sammanfattas storyn:

Chamoun (Michel Constantine) and his wife May (Senta Berger) arrive in the desert and take up residence in an abandoned house. Sheriff Brade (Hans Meyer) is suspicious of the couple and their beer-drinking mule. He discovers the woman is hiding out from the mafia after killing a gangster. Fearing retaliation from the mob, their solitude is interrupted by a visit from a crook who has stolen some diamonds. Chamoun agrees to help the criminal Kalne (Julian Mateos) if he gives him half of the loot. As two policemen watch the house, Kalne and Chamoun try to double-cross each other out of the diamonds in this crime drama that ends in tragedy.

Jag tycker att nya THE STRANGERS story påminner betydligt mer om ILS. Men titeln är ju korrekt med den gamla filmen. Så jag håller nog min peng på ILS-remake. Sen har jag iofs inte sett att det står "baserad på ILS" nånstans, så jag kan också ha fel. Jag bara vet att ILS ska remakeas, och att STRANGERS har identisk story.

Anonym sa...

När nyheten om "The Strangers" dök upp så skrevs det att den skulle vara en "remake" av en fransk film med samma namn från 60talet. En homeinvasionfilm.
Har försökt hitta artikeln utan att lyckas.
Den är inte en remake av Ils iallafall.
"The script is commonly said to be a remake of the French horror movie Them (2006 film), or "Ils", which is also about a couple attacked by strangers in their home. However, while the films are similar, The Strangers is not a remake of that movie. In fact, The Strangers was written two years before "Ils" was made."
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Strangers

/främling

Johannes Pinter sa...

Bra. Tack för infon. Då dementerar jag härmed att STRANGERS är en remake av ILS :)