24 februari 2008

Hata TV4!

Jag hatar TV4 och deras avbrott i långfilmer.

Hatar! Hatar! HATAR!

Jag hatar förvisso alla reklamavbrott i alla tvkanaler. Men TV4s avbrott med reklam och mthrfckng nyheter och ännu mer reklam mitt i filmer (som gör att det tar i runda slängar en halvtimme att komma tillbaka) har en speciell plats i mitt hjärta!

Varenda gång jag ser långfilm på TV4 och det bryts på sagda sätt, så zappar jag bort och kommer inte tillbaka igen. En ren principsak.

6 kommentarer:

Anonym sa...

*ojoj* Men har inte Pinter själv jobbat för TV4? ;)

Johannes Pinter sa...

Jag parafraserar Joe Piscopo i JOHNNY DANGEROUSLY: "I worked at TV4 once. ONCE!..."

Anonym sa...

Håller självfallet med om reklamen, speciellt TV4. Men det som sprider sig är otyget att göra reklam för de egna programmen till förbannelse. Vilket gör att reklamavbrottet blir dubbelt så långt, först lite trailers för kommande program, sedan reklam, sedan några trailers till, helst samma man såg före reklamen, och så äntligen tillbaks till programmet man avbröt.
Man kan ju bli tokig för mindre!
Och otyget med trailers för egna program finns ju även inom vår statliga television. Trailergalna är va de är!

Johannes Pinter sa...

Det finns en logik i att göra reklam för egna program. Men sen kan det bli för mycket av det goda minst sagt.

Anonym sa...

Det går tyv inte att vare sig kika på tv-serier eller långfilmer på kommersiella kanaler. Om man hade haft sån där hårddisk-grunka kanske man kunnat spola förbi reklamen. Nu avstår man hellre en serie för att sedan handla boxen...

/edström

Mats.E sa...

Pja - TV4 är ett bra exempel på ett reklammedium som håller på att kväva sig själv.