04 juli 2005

skrivande - ett himmelskt helvete

Så har Johannes Pinter blivit med Blog.

Känns som det passar utmärkt att mitt första inlägg handlar om skrivandets våndor, nu när jag precis kommit igång med mitt långfilmsmanusskrivande på allvar.
Tidigare har jag bara skrivit kortfilmsmanus. Okej, ett ganska ordentligt antal, och i mina egna ögon rätt bra manus också. Dessa har sedan filmatiserats, givetvis med mig själv i registolen.

Men nu har jag som sagt kommit igång med ett långfilmsmanus. Titeln är SPAM, och är en historia inspirerad av de asiatiska goth-spök-skräckisarna. Vi får se var det hamnar. Såklart är mitt mål den vita duken. 30 sidor är skrivna och bearbetade. Det börjar se ut som en effektiv och väloljad första akt. Skrivandet kommer att fortgå med ett FADE OUT i mitten av augusti. Min manager i Hollywood, Linne Radmin, är väldigt intresserad av hur det går, så jag ska efter sista punkten göra en översättning till engelska.

Jag kommer att inte så kontinuerligt (men ändå) uppdatera denna blog. Förhoppningsvis kanske någon med filmambitioner kan lära eller inspireras av min text.

To be continued...

Inga kommentarer: