09 oktober 2008

Finska nazizombies


Hupp!

Vad händer egentligen - har de nordiska filmproducenterna fått kollektiv nazi-zombie-feber???

Efter att ha skrivit om norska nazizombies, så hittade jag finska nazizombies!

Titeln är STONES WAR, den är skriven och regisserad av finnen Marko Mäkilaakso. Man kan läsa om filmen:
"In the frozen arctic forests, Captain Martin Stone is leading a finely-trained, elite platoon of American and Finnish soldiers as they attack an enemy bunker. Underestimating the enemy's strength, they are quickly beaten back into the forest. As they try to regroup, they are suddenly attacked by the same soldiers they had just killed a few minutes earlier. Forced to flee deeper into Russian territory, they discover one of the most terrifying secrets of World War II and realize they have woken a far more deadly enemy. Death is no longer the final frontier."

Jadå, jag vill se denna film också! Den har finsk biopremiär i december 2008.
Här en trailer (som mer har formen av en 2,15 minuter lång teaser):


3 kommentarer:

Anonym sa...

Det va då hemsk vad alla använder just den låten till sina trailers. Första gången jag hörde den va till Sunshine.
Hoppas inte det är en tabbe i 1:24 när man ser hans säkerhets lina när han faller/hoppar

Johannes Pinter sa...

Tjena Morbos! Kul att du har hittat hit :)

Ja, vissa låtar brukar nästan bli överbrukade. Jag ska erkänna att jag inte känner igen den, men du har säkert rätt.

Och den där linan du nämner hoppas jag att de kommer att painta bort innan filmen anses färdig.
Ofta brukar man sitta med bilder som saknar tänkta specialeffekter till trailers för att de inte hunnit blir klara. Ofta är det tänkt att den ofärdiga bilden byts ut mot den färdiga innan trailern släpps, men så har inte hänt här.

Anonym sa...

Den var även med i trailern till andra Sagan om ringen. Det är ett grymt stycke musik; väldigt effektfullt och suggestivt. Jag blev helt såld på stycket då det först var med i Requiem For A Dream. Är Clint Mansell som komponerat.
/Jimmy