03 oktober 2007

s500i

Har köpt mig en ny mobiltelefon. Det är kul, man blir som en liten pojke i leksaksaffären.

Modellen är den svarta "pianolackade" Sony Ericsson s500i . Jävligt snygg, och lagom dyr. Jag har alltid alltid alltid köpt 1 kronas-mobiler tidigare, bara tyckt att det är något som är bra att ha så att man kan bli nådd.
Men nu bestämde jag mig för första gången för att köpa något som var snyggt och dyrt och fullt med funktioner.

Så nu kan jag filma och fota och maila och surfa och bluetootha och till och med blogga direkt från telefonen med en speciell publicera-upp-bilder-knapp (finns på johannesmobil.blogspot.com) . Shit, vad meningslöst. Och barnsligt roligt! Där kommer det kanske dyka upp bilder från mitt yrkesverksamma liv. Eller från speciella privata händelser. Eller ingenting alls när jag tröttnat på funktionen. Man vet aldrig.

Well, här finns en liten film om telefonen:

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jaså en tekniktelefon? Min lur Nokia N95 höll i tre weeks innan den blev knas. Virus kanske? Va, mobilblog?? Hur funkar det, har ej lyckats mobilblogga på min edstr.blogspot.com

/Edström

Johannes Pinter sa...

Alltså Edis, du kan ju inte porrsurfa med mobilen, då är risken stor att du får virus i luren...

Johannes Pinter sa...

...och angående mobilblogga: det finns nån autofunktion i telefonen som skapar ett eget blogkonto på blogspot med automatiskt mumbojumbo-namn (som man sen kan ändra till nåt bättre, i mitt fall "johannesmobil") första gången man publicerar upp en bild. Så jag har alltså två bloggar nu, en från mobilen och en vanlig.

Anonym sa...

Jag surfa dirty? hehe

Nå mobilblog -jo men bloggers autofunktion stöder bara telias nät. Jag har telenor /&¤&#%%¤"#%.

/edstr