14 maj 2008

Badder Lieutenant?...




Näe, nu går skam på torra land!

Abel Ferraras nattsvarta BAD LIEUTENANT från 1992 ska remakeas.
Ett ord ekar i skallen: VARFÖR???
Kolla in postern här bredvid, så fattar ni.

Jag kan förstå att Hollywood amerikaniserar filmer där det chattras på japanska, franska och svenska.
Jag kan fatta att man remakear gamla svartvita filmer i färg.

Men att göra om ett mästerligt stycke modern amerikansk film som redan är så bra den kan bli är beyond understanding.

Jag ser att Werner Herzog ska göra om Abel Ferraras jobb. Det låter iofs coolt mitt i all dumhet.
Men när jag läser vidare så står det att Nicolas Cage ska försöka göra om Harvey Keitels fantastiska rollprestation.
Om luften inte redan tappats ur ballongen, så blev det rena vacuumet där...

Här är trailern till originalet:




Och en stark scen där Mr Bad Lieutenant styr upp situationen enligt sina egenhändigt hopsnickrade kodexar.
Försöker tänka mig hur detta blir med Nic Cage i Keitels skrynkliga kavaj. Det går inte...


Inga kommentarer: