05 juni 2008

ARN the Knight Templar


Senaste trailer-giget på schemat: internationella ARN-filmen åt SF.

I Sverige är som bekant ARN uppdelad i två delar på dryga 2 timmar styck.

Internationellt kommer filmerna att slås ihop till en jättemacka på dryga 2 timmar sammanlagt. Jag sitter just nu med en inte riktigt låst genomklippning för att göra en ny trailer för den internationella lanseringen. Hedersamt och kul!

Om ARN var en smocka levererad av en skådespelare, så skulle det vara en av Bud Spencers klassiska högersläggor!

2 kommentarer:

Tomas_Timelock sa...

Alltid undrat hur man halkar in och blir trailerklippare? Måste ju vara bland det roligaste som finns! Som att plocka russinen ur kakan - eller?

Johannes Pinter sa...

Trailers är bland det roligaste man kan tjäna pengar på. Som mycket annat har det att göra med kontakter och lyckliga omständigheter att man halkar in på en viss bana.
Jag började klippa trailers för ett videodistr-bolag, JAGUAR FILM, för över 20 år sen. Det ledde till att jag så småningom blev trailerproducent på TV4. Killen jag ersatte på den avdelningen, Jocke Dahl, startade sedemera Nostromo, och det är han som numera anlitar mig för trailerknäck, bl.a. ARN.

Jag har alltid varit intresserad av filmtrailers som konstform, och när jag började göra egna filmer på Super8 så gjorde jag bl.a. egna fejktrailers för ickebefintliga filmer. Så tänket har slipats på under lång tid :)