22 augusti 2005

När hjärnan inte vill sova

Ibland blir man liggande vaken på natten. När hjärnan inte vill sova.

Man har nånting som ska tas hand om.
Ingenting märkvärdigt, sånt man kan ta hand om nästa dag.

Men hjärnan vill annorlunda.
Den börjar vrida och vända på saken. Aktivt arbeta på den. Verkligen aktivt.
Så där så att resten av kroppen inte får ro.

Vad ska man göra? Vänta ut den brukar vara en bra lösning.
Gå upp och ta en nattmacka. Porrsurfa. Skriva nåt utfyllnadsinlägg på sin blogg.

Jag fick ett telefonsamtal idag, söndag.
Min kontakt som har "sålt in" min idé SPAM till en producentvän i Hollywood hade goda nyheter. Producentvännen ser stor potential i idén. Att där finns stor möjlighet att skapa en riktigt creepy läbbig skräckis för en modest summa dollars.
Business interest.

Och det är det som min hjärna nu inte kan släppa.
Är SPAM bra nog? Är jag bra nog? Har jag mjölkat allt som går ur idén? Eller kan man vrida på den ett varv till och hitta en ännu läskigare ingång? Håller karaktärerna?
"Javisst ja, så skulle man kunna ändra ett replikskifte i den där scenen"...
Men kan jag hålla den deadline som jag föresatt mig, eller fastnar jag i allt för mycket petande?

Det blir nog ett par timmars vakande innan min gråslemmiga vän innanför pannbenet går till sängs.

Inga kommentarer: