22 juni 2006

det går bra nu...

Har idag haft kontakt med en kille som gör kanon-CGI. Han mailade över ett klipp med en kille som blir skjuten så att det skvätter mängder av cgi-blod. Oerhört övertygande, och en av plattformarna som SLAUGHTERHOUSE BLUES kommer att stå på: over the top-action!

Har inlett mailkontakt med en kille som är super på sår och kroppsdelar och konstiga tänder och allt annat som har med makeup-effekter att göra. Jag hoppas att allt faller ut så väl som jag tror.

Annars har det kommit in massor av svar från folk som är duktiga på att stunta eller fightas eller på annat sätt muskla till actionscenerna.

Faen, min magkänsla har börjat viska till mig att detta kan bli en milstolpe i svensk actionfilm...

1 kommentar:

Fred Anderson sa...

Jag är säker på att Team FX skulle vilja hjälpa till, t ex med pyroteknik. Vi har enormt mycket erfarenhet och det är mycket duktiga och pålitliga människor iblandade. Dom gör allt från explosioner, brinnstunts, höga fall och allt därmellan.

www.teamfx.se

:)