29 januari 2006

SPAM translator 2

Min första översättare fick efter nyårshelgen nytt heltidsjobb och hade plötsligt inte tid att jobba mer.

Så jag sökte en ny på Sthlm universitets annonssida, och fick napp bums på tre seriösa tjejer.

Den jag till slut valde är en svensk tjej bosatt i Portland. Hon har pluggat manus i New York OCH hon har undervisat engelska i Tokyo. Så, well, search no further.

Hon är dessutom snabb. På ett par veckor har hon betat av 30 ruskigt välformulerade och lättflytande sidor. Och framför allt har hon kommit med en hel del konstruktiv input på t.ex. karaktärsegenskaper och storydetaljer.
Enligt hennes egen grovt tillyxade plan så ska hon hinna igenom manuset till ca den 20 februari.

Så, SHIT, jag kanske har ett färdigputsat engelskt manus att skicka över till staterna lagom till min födelsedag 3 mars!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt sätt o annonsera sin födelsedag på! ;-) Skämt o sido, snacka om flyt. Guldträff direkt alltså. Lycka till!

Anonym sa...

Grattis i förskott, gamla gubbstrutt ;)